de 3e stempel - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu de 3e stempel - Reisverslag uit Corrientes, Argentinië van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

de 3e stempel

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2013 | Argentinië, Corrientes

Lieve allemaal
Hoofdstuk 4
Woensdag 25 september
We mochten savonds meechillen met een groep Nederlandse jongeren waar we uiteindelijk mee uit eten gegaan zijn, erg leuk om te merken dat je veel reizigers op je route weer tegenkomt
Donderdag 26 september
Hoofdstuk 5: de tour
We worden om 10.00u opgehaald door chauffeur Raoul, we hebben een halve dagtocht geboekt, geen andere toeristen dus wel bijzonder
We gaan naar 3750m hoogte en zien allerlei rotspartijen en de meest mooie kleuren, het is uniek maar moeilijk om het goed op de foto vast te leggen
We doen zo diverse rotsgebieden aan met ieder zijn eigen vormen en kleuren, we kunnen er naar blijven kijken het is steeds weer anders
We rijden daarna naar een kapotgeslagen brug door overstromingen, daar was de treinverbinding naar Villazon, vlak voor de grens naar Argentinië, ze zijn hard bezig dit te repareren en zal nog wat maanden duren
We eten tussen de middag warme saltenas ohhh wat is dat heerlijk, soort gevuld broodje met groente en vlees
We blijven in het natuurgebied rondrijden en op het eind mogen we nog een rotspartij beklimmen maar dat blijkt voor ons onmogelijk te zijn dus we haken af
We hebben het heerlijk gehad en besluiten na de tocht nog over een grote( zoveelste) markt te lopen
Vrijdag 27 september
Hoofdstuk 5: 3e stempel
We lopen bepakt naar het busstation en nemen een minibusje naar Villazon, vlak bij de grens
Er kunnen ongeveer 7 personen in, onderweg staan er 3 vrouwen( flink formaat) te wachten met hap bagage, chauffeur stopt, kom er maar bij! Mijn god dit was dus net een film....
In Villazon aangekomen worden we bestormt door 5 mannen van 1 busmaatschappij die ons een ticket willen laten kopen naar Salta, wim doet nog even onderzoek bij Fletchabus ( lijkt goed aangeschreven te staan) we kunnen met hun ook weg en vertrouwen dat meer
Hoe moet dat met de grens vragen wij? Ze gebaren dat het goed komt
We willen koffie drinken, ook dat lijkt prima te zijn, het is 12.10 en om 13.00 vertrekt de bus naar Salta......
Na de koffie neemt een man van fletchabus ons mee al lopend naar de grens, hij straalt alle rust uit
Bij de grens is het stempeltjes zetten( wel gaaf!, de 3e!) en worden koffers gecheckt
We worden naar een taxi gebracht en moeten ons laten afzetten bij het busstation en zeggen dat we voor fletchabus komen, de man gaat weg
We komen daar aan en worden opgevangen; fletchabus ?, wij: ja
Hij bekijkt ticket en zegt: 13.00?( het is inmiddels 13.15u) die is weg, volgende bus gaat vannacht!!!!! Wij in alle staten, dan is het jammer dat we het Spaans niet genoeg beheersen
We kunnen nog wel met een andere maatschappij mee maar moeten 25euro( omgerekend) bijbetalen, tja heb je een keus??? We moeten dit doen maar wat voel je je even bestolen
We zitten heel luxe bovenin, wel gaaf hoor
Na 5 minuten komen we weer bij een soort controle, iedereen de bus weer uit incl bagage! Alles wordt gecheckt, ik moet zelfs souvenir,die in 10 lagen krantenpapier is gewikkeld, uitpakken, als je daar geen klotsoksels van krijgt!
We hebben het weer gehad en zitten mooi wel in ARGENTINIË !
Rond 18.30u komen we aan in Juyjuy, laatste grote plaats voor Salta, dit blijkt dus gewoon de eindhalte te zijn! Staan we weer......, gelukkig weet Wim het voor elkaar te krijgen dat we over kunnen stappen met andere maatschappij!(voor de verandering) en zo zijn we om 21.30u eindelijk in ons keurig verzorgde hotel in Salta!( ga je smorgens om 09.00u weg......
Zaterdag28september
Hoofdstuk 6: Salta
We moeten even wat klusjes doen en terwijl we lopen zien we een kabelbaan boven de stad, we gaan daar mee naar boven( ohhhh ik weet niet of ik dit durf)
We regelen eerst ticket met nachtbus naar Corrientes,gaan daar maandagavond heen
Dan naar de kabelbaan
We zitten met zijn tweetjes in een bakje, de deurtjes zijn nog open.....zal ik wel, zal ik niet...... Pats: deurtjes zijn dicht, we gaan! Ik krijg hartkloppingen, hoe ga ik dit redden, 1100m de hoogte in, het zweet breekt me uit
Al snel vind ik een oplossing( zie foto) en ik heb het gered zonder verdere klachten, wat ben ik trots!
Boven aangekomen is het een soort parkje maar prachtig uitzicht, kunstmatige watervalletjes, echt heel leuk, we zijn blij dat we ook dit gezien hebben
Terug nergens last van
We gaan eerst bakkie en happie doen, en wat vinden wij: Mac Donalds!!! Nou wat hebben we daar even zin in, in het park gaan we daar eens lekker van genieten
We hebben het over ons volgende hotel, Wim ik heb echt veel zin in even een zwembad bij het hotel( ik wilde dit al eerder boeken maar Wim verzocht mij te wachten) nu stemde Wim toe, maar er moest wel nog een bikini gekocht, deze viel helaas duurder uit dan ik wilde en eigenlijk ook niet echt top, maar ach voor een duik, ik kijk er al helemaal maar uit!
We boeken nog een excursie voor zondag en zo gaat de dag snel
Savonds wil ik het bewust zwembad hotel gaan boeken: vol!!! Dan maar verder zoeken, weer een gevonden maar wel iets duurder, ach voor 2 nachtjes, dit zal misschien niet veel meer voorkomen....we doen het
Wat tot nu toe opvalt in Argentinië ( van de korte indruk) dat we weer huisjes zien met daken, geen typische klederdrachten, wat zijn we blij dat we Bolivia hebben gedaan!
Zondag 29 september
Hoofdstuk 7: de busexcursie
We worden om 06.45u opgehaald
Allemaal spaanstalige mensen en een Spaanstalige gids
We stoppen eerst bij een brug, er wordt verteld over de diverse kleuren van de gebergte, het koper en de mineralen die daar voor zorgen( wisten we natuurlijk al) we stoppen ergens met uitzicht op een hele hoge berg, we gaan daar naar toe om de condor de spotten( 4000m) en dat met een touringcar, het zijn echt zulke smalle bergwegen!
We redden het natuurlijk en ja hoor daar komt de condor! Ze lijken dan nog heel klein maar we hebben ze vastgelegd
Tot slot naar een lief bergdorpje Cachi, heerlijk een lunch gebruikt, we dachten samen een empanada( daar staat salta om bekend) te doen, komt ze aan met de broodjes( we hadden er toch 2 gevraagd) stop je het zo in je holle kies, mini dus maar wel heerlijk
Tot slot rijden we met 1 stop in 3 u weer terug
Tja en wat zeggen we van deze tocht: wel leuk, klinkt verwend maar we hebben zoveel verschillende gebergtes, vormen en kleuren gezien dat je dus een beetje verzadigd bent
Wij moeten uitkijken dat als we in een plaats/ dorpje zijn, dat we een excursie niet als opvulling moeten doen, wel als het iets nieuws toevoegt
Toch was het wel een hele fijne dag
Maandag 30 september
Hoofdstuk 8: de nachtbus
We komen deze dag door met lopen lopen, in het park hangen, bakkie, broodje
We zijn om 17.00op het station, even stokbrood klaar maken voor in de bus, we moeten 13u!!!
Om stipt 18.00u rijden we, we maken het helemaal gezellig, glaasje wijn, broodje, er wordt een filmpje aangezet, we hebben slaapzakjes, en rond 22.00u dommel ik weg, ik word elk uur wakker maar val snel weer in slaap, Wim knort ook heerlijk
Rond 08.00u zijn we in Corrientes, ons eerste nachtbus is perfect bevallen!
We kopen gelijk tickets voor donderdagnacht, dan gaan we naar Iguazu! Naar de immens grote watervallen, rit van 9 uur dus vertrekken om 23.45u
Zo hebben we dus 3 hele dagen in Corrientes, wellicht weer 1 " te veel"
Nu op naar het zwembad......... wat heb ik daar een zin in!
Het hotel is waanzinnig! Het dakterras is prachtig! Het zwembad mooi ingebouwd! maar ohhhhh wat moesten we lachen.........( zie foto)
We hebben verder lekker de omgeving verkend, grote stad en klein stukje langs de rivier ( parana) er wordt veel gevist
We gaan lekker, de nog 2 daagjes die we hebben, lummelen, even niet veel, lijkt ons niet onverstandig zodat we daarna er weer tegenkunnnen!

Lieverds ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen vermaken met het verslag
Dank dank dank voor het lezen en reageren!
We wensen alles Leidse vriendjes een onwijs gezellig 3 oktober toe!!!
Tot ongeveer 9 oktober, zitten wellicht dan in Buenos Aires. ( waar we 20 uur voor gaan bussen!)

Dikke knuffels van wim en paula



  • 02 Oktober 2013 - 16:46

    Bertenyvonne:

    Hai Messie en Bessie.
    Wat n verhalen weer en wat n leuke mooie gekke fotoos.
    Paul je hoeft mij echt nooit te verblijden met n kabebaantochtje hoor schat.
    Mijn maag draaide er zo heerlijk v om,heel stoer v je.
    Volgende week weer ff lekker lezen hoop ik,wij vieren ook dierendg hier zonder jullie ,
    dat zal ook wel saai worden.
    Voor nu weer dikke kus en knuffel van ons Bert en Vons.xxx

  • 02 Oktober 2013 - 17:25

    Yvon:

    Hoi Wimmie en Pautje

    Wat een foto in dat zwembad wat zal jij op je neus gekeken hebben, je begrijpt dat ik direct me badpak bij de reisspullen heb gelegd dat gebeurd me niet hihih
    De verhalen lees ik in me trusten,maar de foto,s maken alles wel compleet.
    Heerlijk om toch het verslag nog even te lezen.Het verhaal van de dikke mede passagiers was mij ook onbekend.

    Vrouw ik wacht weer op me trusten voor meer.
    Liefs schoonzusje

  • 02 Oktober 2013 - 18:31

    Moos:

    Hilarisch !!!!
    Pau, wat een mooi uitzicht heb je laten schieten zeg !!!
    Waar jij naar keek.......nou !!!!

    En wat een heerlijke plons in het zwembad, ha ha Geweldige foto hoor, super !!!
    Wat een verhaal weer, blijft leuk om te lezen !!

    Genietse verder,
    kus van Moos xx

  • 02 Oktober 2013 - 20:28

    Klaas:

    Busje komt zo, busje komt zo..............we houden hem er in voor jullie Pau. Het zullen niet de laatste busavon(d)turen geweest zijn voor jullie en we zullen er ongetwijfeld veel van horen. Goed nieuws nog, de busafdeling van OAD reizen is ontsnapt aan het faillissement.
    Is een abonnement voor straks geen goed idee...om het gevoel wat vast te houden?

    Geintje hoor, geniet maar lekke verder,
    Je broer


    Nb: maar toch, Allicante 6x heen en weer - achter elkaar - ik zie het Wim nu wel doen hoor!

  • 03 Oktober 2013 - 01:02

    Jan En Marijke:

    Vakantie is af en toe lijden en afzien. Als de lol overheerst, dan komt het goed. De foto met de bikini was opwindend. Het gebergte doet me denken aan Cappadocië in Turkije. En het busje, dat komt zo. Jullie reizen tenslotte niet met Connexxion of Arriva of hoe ze verder mogen heten. Veel plezier en leuk dat we nog kunnen feuten met elkaar.

  • 03 Oktober 2013 - 09:55

    Conny:

    Hoi paula en wim wat een prachtig verslag weer en zoveel mooie momenten meemaken echt het einde soms ook spannend maar de moeite waard op naar.het volgende verslag we kijken er naar uit veel reisplezier liefs hans en conny

  • 03 Oktober 2013 - 11:46

    El En Hans:

    He Pau en Wim,

    Wat een verhalen, schitterend, en zo als vonne zand al zei de foto's maken het compleet.
    Zat je in het bakkie de bodem te controleren:)
    Dapper hoor, nou ja je was in ieder geval al aan het voorbereiden voor het zwembad, wat een giller niet!!
    Wat jullie bus avontuur betreft dan valt het hier nog mee .
    Dat broodje zag er ook goed uit en ook nog eens de mac. heerlijk.
    Ik ga maar voor" de sweet dreams are made of cheese who am i to dis a brie i ceddar the world & fetta cheese Every body looking for Silton".(liedje gepikt van mijn nicht hoor)
    Om een lang lied kort te maken ga ik nu even voor kaas als lunch.
    Geniet lekker en neem op als een spons en vertel vertel vertel tot volgend verslagxxx

  • 03 Oktober 2013 - 11:52

    Ella En Hans:

    nog even een vraag krijg je bij een vol stempel boekje een reis naar Indonesie, dan ga ik mee en hans ook natuurlijk
    xx

  • 03 Oktober 2013 - 19:46

    Lisette:

    Hoi Pau en Wim,

    Zo even uitblazen op de bank van de drie oktober en getrakteerd worden op een geweldig reisverslag. Wat moest ik lachen om de foto van de kabelbaan, ik kan het mij zo goed voorstellen toch knap dat je bent gegaan. Wat beleven jullie veel, het is maar goed dat je het meeste opschrijft want anders weet je niet meer wat je allemaal hebt gezien en meegemaakt hebt. Pau en Wim tot volgende week met het nieuwe reisverslag. Kijk goed uit en blijf genieten van wat jullie allemaal meemaken.
    Dikke pakkerd, Lisette

  • 04 Oktober 2013 - 10:46

    Jor En Row:

    Hallo oudjes!

    Allereerst sorry dan we niet hebben gereageerd op het vorige verslag maar had het nog even druk met de laatste week werk en natuurlijk het mentaal voorbereiden op 3 oktobuuurrr!

    Wat een mooi verhaal weer! Maar eten bij de Mac?? Gadverdamme!
    Ik denk dat als jullie terugkomen dat jullie moeten afkicken van al die busreizen!

    Wel apart om te lezen hoe groot verschil er zit in Bolivia en Argentinië!

    Wij typen wel weer even een leuke mail voor jullie met weer wat leuke verhaaltjes,

    Geniet lekker verder!

    Dikke kus van ons

  • 05 Oktober 2013 - 20:08

    Marlot:

    HAHAHAHAAHAHAHA, die fotoooooooo hahahaahhaaha. Ik dacht dat ik helemaal in mn broek pieste. Wat een grap!!!!
    En super stoer dat je met dat kabelbaantje bent gegaan, zal tijdens die rit wel van het uitzicht hebben genoten hihihihi.
    Dikke kussen en ik mis jullie nog steeds XXXXXXXX

  • 06 Oktober 2013 - 13:31

    Niels,Corine En Siem:

    Wat geweldig allemaal!!!!
    Geniet ervan.
    Liefs van ons

  • 07 Oktober 2013 - 13:31

    Carla:

    Hallo luitjes,
    O, wat een verhalen en Pau wat ben jij lekker jezelf op die foto's. Ik zou het overigens ook doodeng gevonden hebben hoor in dat bakje brrrrrrrrrrrr. Ik kan me de verzadiging van de uitzichten wel wat voorstellen, maar Oooo wat zijn ze steeds weer prachtig (en dan zie ik alleen maar de foto"s). Poeh, wat maken jullie mee en dan te bedenken dat er nog zoveel tijd voor jullie ligt!
    Luitjes, blijf genieten en vooral... foto's maken. (ik kom gewoon twee dagen foto's kijken ipv 1 avond)

    Liefs Carla

  • 09 Oktober 2013 - 14:06

    Ank:

    Reactie wel laat van mij,maar ja problemen metde laptop !! Bedankt voor de kaart.
    Jullie genieten wel als ik dat lange verhaal lees. Fijn.

    Beleef nog een fijne tijd daar in het verre Amerika.

    Groeten van Ank.

  • 10 Oktober 2013 - 00:06

    Sandra:

    Hoi lieverds wat n belevenissen allemaal! Pau ben trots op je dar je kabelbaan in gaat pff en wat n ervaringen allemaal supergaaf! We blijven jullie volgen echt gaaf al die verslagen liefs van ons allemaal en groetjes van Spiros uit Samos haha xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Corrientes

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 27456

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 24 November 2013

chili-bolivia-argentinie-chili

Landen bezocht: