het cirkeltje is rond! - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Colombia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu het cirkeltje is rond! - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Colombia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

het cirkeltje is rond!

21 November 2013 | Colombia, Barrio Bellavista

Lieve lieve allemaal
Donderdag 21 november
We zijn zojuist aangekomen in santiago, de stad waar het allemaal begon in september.....
Ik weet inmiddels waar het aan ligt dat ik geen foto's meer kan plaatsen, ik had maar ruimte voor 150 foto's, als ik meer wil plaatsen moet ik ruimte bijkopen, kan niet.... geld is op!
Wel jammer want we hadden hier onze schoen gezet met een gedicht voor Sint, dus geen foto maar wel het gedicht
Eerst even de afgelopen week,
We hebben genoten van de kust, de prachtige stranden, rotsen, boulevards, dorpjes, kopjes koffie, empanada's, kortom het vakantiegevoel hebben we vastgehouden
We hadden t/ m maandag niet zo lekker weer, we reden 2 prachtige dagtochten, 1 door een soort woestijngebied opzoek naar pinguïns en zeehonden, niet gevonden! We konden er met een bootje heen maar het weer was echt nat en koud
De rit was mooi
2e tocht door de pisco elqui vallei: schitterend! Zelfs akkerbouw tegen de bergen aan, een heel bijzonder gezicht
Vanaf dinsdag heerlijk, dus de nodige uurtjes op het strand doorgebracht

We zijn verzadigd, we kijken terug op een waanzinnig mooie reis van ongekende waarde!

Lieve Sint welkom in Nederland,
Wij zitten nog even aan de andere kant.
We hadden een heel speciaal jaar,
vele feesten vierde we met elkaar.
Als slotstuk reisde we door zuid-Amerika met z'n 2,
en maakte vele dingen mee.
We zagen bergen, watervallen, markten en paarde,
we klommen naar de voet van vulkanen van ongekende waarde.
De zoutvlakte, gletsjers, geysers en thermaebad,
de parken, kraters, merengebied, wat hebben we niet gehad?
We zaten in een boot, bus en kabelbaan,
met een mountainbike door een prachtig gebied gegaan
We bezochten 30 hostels, vele restaurants en speelde 90x skip en jatzee,
we huurden tot slot een auto en reisde daar 4 weken verder mee.
Dit is wat u moest weten,
we gaan dit dus noooooooit vergeten!
Voor u en alle lieve mensen:
We zijn zo blij en hebben even niks meer te wensen!!!!!!

Tot slot:
Lieve kinderen, familie, vrienden, buren, collega's heel veel dank voor het meereizen, de reacties en het volgen
Dank voor de vele persoonlijke mailtjes alles deed ons veel goed, zo reisde we met z'n 2 maar namen jullie mee
Kom gezellig een keer aan om de 2000 foto's te bekijken, vooruit ik zal eerst een selectie maken en een agenda aanleggen om dit in goede banen te leiden.

Voor de statistieken:
We reisde met de bus: 10.000 km
Met de auto 5000 km

We komen er aan!!!!!!
We kijken uit naar iedereen

Dikke knuffels van Wim en Pau, ( die zeer waarschijnlijk nooit meer in het ritme komen, en genoten van de siësta's van 13.00-17.00!!)

• 21 November 2013 - 23:37

Karlijn:

Hallo Wim en Paula,
    Wat een mooie verhalen allemaal! Heb ze stuk voor stuk met veel plezier gelezen, erg leuk.
    Wat zullen jullie onvergetelijke indrukken hebben opgespaard om nooit meer te vergeten.
    Ik (wij) kom(en) graag een keer langs om het allemaal te bekijken en te horen, desnoods alle 2000 foto's!

Ga lekker nagenieten van jullie ongelofelijke reis!

Kus,
    Karlijn

• 22 November 2013 - 17:53

Gem En Jeroen:

Welkom thuis en we komen graag een keer langs om jullie en de foto's live te zien!
    Geniet lekker na, liefs Gem en Jeroen

• 22 November 2013 - 23:31

Hans:

Hoi paula en wim . Zit er bijna op alles al gepakt en weer terug naar huis met koffers vol verhalen en een berg fotos.we zien er al naar uit en wat denk je zitten wij naar erica op reis te kijkken zit ze in argentinie zien wij zo jou fotos voor bij komen prachtig .wij hopen dat jullie een fijne vlucht hebben en zien elkaar wel weer in het koude nederland groeten conny en hans

• 23 November 2013 - 03:14

Klaas:

Hoi Pa en Wim,

Ja, wat duurt zo'n reis gauw om he? De onze natuurlijk nog niet, wij houden nog even vol tot na de jaarwisseling. Die verloopt wel veel luxer en warmer dan die van jullie, zoals je al weet, maar des te meer respect voor de wijze waarop jullie je door Zuid-Amerika geblust en gehobbeld hebben. Ik had eigenlijk nooit van jou verwacht Pau dat Wim je nog eens zo gek zou krijgen om te gaan backpacken voor zo'n lange periode. Maar ik denk dat jullie hier met veel plezier aan terug zullen denken, het zal alleen een hele klus worden om de geweldige hoeveelheid foto's te filteren tot een compacte vertoning. Maar dat is leuk voor de winteravonden thuis.

Beste Pau en Wim, als je dit nog mocht lezen alvast een hele goede terugreis vandaag. Het is hier nu 15.00 's middags en onze zaterdag begint dus al aardig te vorderen, maar jullie moeten volgens mij nog gaan slapen.
    Een hele vrolijke thuiskomst, dat zal best lukken voor zover wij begrepen hebben, en een hele hartelijke groet vanuit Nieuw-Zeeland van broer en schone zus.

Groetjes Klaas