de kusten/vakantie - Reisverslag uit Concón, Colombia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu de kusten/vakantie - Reisverslag uit Concón, Colombia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

de kusten/vakantie

15 November 2013 | Colombia, Concón

Dag lieverds we zijn er weer!
Ik moet toegeven dat het een "luierverslag" gaat worden, het is klaar met reizen, we vieren vakantie!
We hebben het heerlijk relaxed maar komen geen spectaculaire dingen meer tegen, dit was wel een beetje te verwachten maar stiekem hoop je toch.....Ik schrijf toch mijn verhaal door en hoop dat jullie er toch nog van genieten
Zaterdag 9 november
We blijven lekker nog 1 nacht in het verwenhotel, het is te gezellig
Vandaag een rustdag, wik heeft al zoveel km gedraaid en hij moet ook een beetje tot rust komen, wat ik al eerder schreef, het zijn vermoeiende ritten
We bezoeken wel 2 dorpjes: Talca en San Javier, gezellig om even te neuzen maar op zich niets bijzonders
Om 3 uur zijn we weer " thuis" en relaxen verder, jammer dat het bewolkt is want we hadden wel even bij het mooie zwembad willen liggen
We vermaken ons met een heerlijk boek, ook helemaal niet naar
We besluiten om ook morgen nog hier te blijven, we gaan een dagtocht doen
We laten ons savonds verwennen door de kok: heerlijke pasta met pova?( kalkoen dus)
We kletsen gezellig met de eigenaresse en komen weer een hoop te weten, altijd leuk
Zondag 10 november
We gaan via Cauquenes naar Pelluhue( natuurgebied)de stranden daarbij gelegen zijn prachtig, hoge golven, er staat alleen veel wind en het is bewolkt, we drinken er koffie en vervolgen de kustweg naar Conception
Onderweg komen we nog een leuk fotomoment tegen,was hangt overal te drogen, leuke bootjes en mooie rotsen in het water
In Conception is het helemaal helder en prachtig van temperatuur, er zijn prachtige rotsen in het water, we ploffen neer en genieten, heerlijk!
Tot slot nog een ijsje eten langs de kust en blijven genieten van de wilde zee
Terug is het nog een eind rijden maar wel heel mooi, we zijn pas rond 19.30u thuis en kijken terug op een fijne dag
Maandag 11 november
Heerlijk ontbijt, we rekenen af en kijken nog even bij de boutique die bij het hotel hoort, elke maandagochtend komt een een groep vrouwen breien en kunstwerken maken, een deel is voor de verkoop, wat een enig gezicht, ze zijn ijverig aan het werk en het wordt volgens mij prachtig
We omhelzen Veronique( de eigenaresse) en gaan op weg naar pichellimu, de weg er naar toe is wederom mooi, soms weer zo hoog de bergen in, Wim wordt gek van me:" dik( bijnaam) kijk uit die bocht, dik niet zo hard we zitten niet op het circuit!, kijk uit die hobbel! en ga zo maar door, vervolgens zegt dik; kan je niet beter even gaan slapen?......
We moeten in pichellimu opzoek naar een surfhostal, wederom zoeken we anderhalf uur! dit overkomt ons dus steeds, gelukkig komen we ook nog wel steeds op de bestemming aan
Wauw!!!!!!!! Wat zitten we gaaf, een heerlijk hokje om te slapen en aan de overkant een restaurant met terras en prachtig uitzicht dat zal de foto laten zien
Het is van een Nederlandse eigenaar, we krijgen een heerlijk kopje nespresso, dat is echt genieten
Dinsdag 12 november
We hebben prachtig weer, wel heel veel wind.Na een heerlijk ontbijt rijden we naar punta Lobos, bekend om de surfkampioenschappen, wat een prachtig punt!!!!we hebben vanuit een rots wel 1 uur gekeken naar de surfers, wat een knap stukje werk echt super!
Daarna weer terug naar pichellimu, wandeling door het schattige dorpje, koffiestop, en via een oud parkje( 200jr) naar het strand
We blijven daar 2 uur liggen/zitten en dan zijn we compleet gezandstraald ( Wim heeft wel heel veel voor me over)
Bij het hostal aangekomen bespreek ik een bano calliente, dit had ik nog niet verteld, maar voor zijn terras heeft hij 4 baden die je, als je er in wilt, 2 uur van te voren moet aanzetten, je hebt dan een 45 Gr. bad met een prachtuitzicht!!!! Yes dit ga ik dus doen
Wat jammer is is dat Marcel( eigenaar) iets fout had gedaan waardoor ik pas om 21.00u in bad kon, echt zoooooooo jammer, de foto's zijn mislukt door de donkerte, 1 zet ik op de site voor de indruk, heb je nl daglicht dan krijg je een plaatjes, bijv met de ondergaande zon..... maar ik kan jullie verklappen dat dit een waanzinnig moment was! Ik heb er bijna 1 uur ingelegen onder een prachtige sterrenhemel
Woensdag 13 november
We gaan er weer van tussen, op naar Santa Cruz, we hebben een onderkomen: weekend en wine geboekt, dit heet zo omdat het aan vele wijnroutes ligt
Ook weer een reuze schattig onderkomen met een heerlijke patio
Het stadje is gezellig, het is feest voor vele scholen, overal kraampjes waar scholen hun werk laten zien en een muziektent
Het is nu echt heel heet: 30 gr, op een grasveldje genieten we van ons broodje en kijken naar vele scholieren in uniform
Savonds eten we salade en genieten na in de patio, heerlijk!
Donderdag 14 november
Een reisdag, flink wat km draaien, we gaan naar Concon, 15 km achter Vina del mar, zeg maar gerust de Costa brava
We hebben een lekker appartement met een prachtig uitzicht!! Wat hebben we het toch weer goed
We zitten eigenlijk maar 150 km van santiago vandaan( daar vliegen we volgende week weer terug)
We hebben het een beetje over de plaatjes die we verder nog aan doen, wat ik al schreef, het is nu vakantie vieren
We bezoeken nog wat dorpjes, elk dorp heeft wel een kern, een markt, een restaurant, en een supermarkt, meer hebben we dan toch niet nodig?
Vrijdag 15 november
We gaan met een microbusje naar Vina del mar, echt de Costa dus, het is warm dus we doen mak aan
We wandelen en zijn op zoek naar het paleis wat ligt in een mooie tuin, maar helaas, de stakingen ( van de gemeenteambtenaren)is nog steeds niet afgelopen, cerrado!!! ( gesloten dus) hè wat balen we
Dan op zoek naar een markt die we niet kunnen vinden, op zich geen ramp, we hebben er pas 40 gezien
Na de koffie besluiten we nog met museum fronck, deze laat opgravingen en werken zien van Paaseiland( ooit in 1722 ontdekt door Nederlandse schippers) wel heel erg mooi hoor die houtsnijwerken, wij hebben overigens Paaseiland niet aangedaan
Van 3 tot 5 ons zelf weer laten zandstralen op het strand tot dat ik zelfs zei: Wim hier word ik dus gek van!!! Dit gebeurd niet vaak
Morgen gaan we naar La Serena, ongeveer 400 km verder, ook een kustplaats, de gids zegt dat de omgeving erg mooi is, we gaan het zien en relaxen gewoon nog even door zolang het nog kan!!!

Hebben jullie je schoen al gezet?
Hij is toch wel aangekomen hè? Met of zonder piet?
Dank dank wederom voor jullie leuke lieve woorden, blijf nog even doen hoor, zolang het nog kan.........
Volgende week vrijdag of zaterdag staat het laatste verslag op de site, dan zijn we aan het pakken, of zitten in het vliegtuig....... Stop Pau, nog heel even niet aan denken? Of wel? Ik mis er zo velen nu toch echt wel hoor!!!!

Liefs van Wim en pau

• 16 November 2013 - 01:34

Paula:

Lieve lieve mensen,
    Ik weet dat jullie dol zijn op foto's,ik ook!maar......op een of andere manier krijg
    Ik ze niet geplaatst,ik blijf het proberen,hoop dat het een keer gaat lukken!
    Liefs van oau

• 17 November 2013 - 23:26

Rob En Jel:

Lieve Pau en Wim, nou het heeft even geduurd, maar ik ben weer ' bij' met lezen. Je moet er even voor gaan zitten zullen we maar zeggen, maar dan heb je wel wat! Maar wat fantastisch, ik heb nu al enorme zin in alle verhalen incl. Fotos als we in de kerstvakantie bij julie zijn, nu maar hopen dat jullie nog zin hebben om te vertellen, want de komende weken zullen jullie wel niet veel anders moeten doen dan dat! Wat is de tijd voorbij gevlogen, althans voor mijn idee dan? Geniet van jullie laatste week, en kom vooral ook weer heel veilig weer terug. Heel veel liefs van ons allemaal, uit een heeeeeel herfstig Laurac xxxxx

• 19 November 2013 - 14:11

Carla:

Hallo luitjes,
    Hèhè eindelijk gunnen jullie jezelf wat rust en vakantie toe. Ik dacht dat het nooit meer ging gebeuren. Laat nu alle indrukken maar een plekje krijgen, zodat het hoofd weer wat op orde en rustig is bij thuiskomst. En ja de Sint en zijn Pieten zijn aangekomen, zwart en wel. Hier stonden zaterdagavond een maat 47, 46, 43, en 2x 38 bij de kachel, houdt het dan nooit op?? Haha, heb ze nog gevuld ook, dat blijft dan toch weer leuk!
    Geniet nog even van de omgeving, de rust, het vakantiegevoel, het weer en vooral van elkaar. Geloof me, zodra je thuis bent, vangt je oude leventje weer aan. Niets mis mee hoor, maar ietsjes anders!
    Tot gauw! xxx Carla

• 19 November 2013 - 17:09

Hans En Marijke Bakker:

Hoi Paula en Wim,

geniet nog van je laatste vakantiedagen, je gewone leventje wacht weer op je.

We wensen jullie alvast een goede reis terug.

groeten Hans en Marijke Bakker

• 19 November 2013 - 17:12

Conny:

Hoi paula en wim wederom een mooi verslag jammer dat we geen foto's kunnen zien maar we beleven het zo toch ook geniet nog van de laatste week en rust lekker uit voor de terugreis goede vlucht en wij zeggen welkom thuis liefs van hans en conny