iguazu/buenos aires - Reisverslag uit Once, Mozambique van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu iguazu/buenos aires - Reisverslag uit Once, Mozambique van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

iguazu/buenos aires

Blijf op de hoogte en volg

09 Oktober 2013 | Mozambique, Once

Dag lieverds,
Woensdag 2 oktober
Hoofdstuk 9:relaxen
Vandaag lekker een klein poedeltje gedaan in het inmiddels gevulde zwembad, gewoon lekker
Verder lekker ommetje gemaakt over een stukje boulevard, erg gezellig zo komen we de dag door met een hapje en drankje tussendoor
Donderdag 3 oktober
Hoofdstuk 10:De nachtbus en het strand
We moeten vandaag de dag zien door te komen, we vertrekken pas om 23.45u met de bus.
Het is warm, we lopen nu de andere kant van de boulevard af, tussendoor een jatsje leggen met uitkijk op de rivier
Daarna heerlijke lunch aan het water
We willen eigenlijk wel uitbuiken, bij verder lopen zien we toch een schattig strandje met bedjes, huppekee we gaan het er gewoon van nemen
Ik kan jullie verklappen dat ik me niet kan heugen dat ik met 3 okt op het strand heb gelegen! ( volgens mij kon het bij jullie ook wel, het weer was toch heerlijk?)
Wij genoten tot 18.00u
Daarna lekker bakkie, uit eten, zo ging de tijd snel
We waren op tijd bij het busstation maar ons busje had dus bijna anderhalf uur vertraging! Aardig als je ongeveer al in slaap aan het vallen bent, en in het begin twijfel je enorm of de bus wel gaat komen.......
De rit gaat verder prima, we hebben semi cama stoel( half liggend) ook dat slaapt heerlijk
Vrijdag 4 oktober
Hoofdstuk 11: Iguazu/ de watervallen
We komen om 09.45u aan in een compleet andere wereld, alles is groen, geen berg te zien, zo apart!
Op het station laat Wim zich informeren over de mogelijkheden om naar de watervallen te gaan
Hij koopt tickets voor de bus zodat we deze op eigen gelegenheid kunnen bezoeken, bussen gaan elk kwartier
Daarnaast heeft hij informatie over een 3 landentocht, Iguazu bekijken van de Braziliaanse kant, shoppen in Paraguay en naar een stuwdam, we gaan deze tocht gewoon boeken voor zaterdag gaaf!
Tot slot boeken we de bus naar buenos aires voor zondag, de lange rit van 20 u!, we boeken nu coche cama( ligbed) en eten en drinken zit erbij
Zo alle klussen weer geregeld
Eerst naar het hotel, aardige eigenaar die ons even wat uitleg geeft over het park van iguazu en de wilde beesten die er rondlopen, ik krijg natuurlijk al een beetje de zenuwen
Er lopen dus een soort tapirs rond, ze stelen als de raven, je moet dus niet even lekker een broodje uit de hand eten.....we zullen het maar afwachten
We zetten onze spullen weg en gaan op pad
Wat een mooi overzichtelijk park, prachtige omgeving, je wandelt er eerst rustig en volgt de route, ik blijf maar letten op mogelijk gevaar vanuit de bossen, hihihi, dan..... na een aantal bruggen........ We zien ze! We horen ze! de.....( nee niet de tapirs) maar de watervallen!!!!!!!! Jongens geloof me als ik zeg dat je echt niet weet wat je ziet!
Wat een spektakel, wat een enorme hoeveelheid watervallen, waar je ook kijkt hoor je water naar beneden denderen, we zijn er echt heel dichtbij( dit is dus de Argentijnse kant) we maken waanzinnig veel foto's maar door soms wat mist is het lastig om het goed vast te leggen, ik zet er wel wat op de site voor de indruk
We lopen helemaal rond en zien op allerlei plekken de vallen weer in een ander perspectief, we staan overal een tijd stil en kijken kijken en luisteren en GENIETEN!
Om half 5 zijn we klaar, er kan even niet meer bij en met een prachtig gevoel gaan we naar huis, ohhhhhhh op het eind van het park sluipen ze.... De tapirs( ze heten anders hoor) ik vind het wel de moeite waard om een foto te maken maar doe dit al springend en half gillend, ( hij staat er wel op!)
Zaterdag 5 okt
Hoofdstuk 12: 3 landentocht
Om 07.45 staat de ( voor de verandering) de bus voor
We gaan eerst Brazilië in, YES 4e stempel!Nu naar de Braziliaanse kant van de watervallen, we krijgen een gids toegewezen.We lopen met de hele groep naar de watervallen, alleen nu spettert het water op de paden en samen met de wind wordt een ieder soms goed nat
Weer is het niet te beschrijven hoe mooi! Eigenlijk vinden we deze kant nog mooier, je krijgt hier heel goed een totaaloverzicht, het fototoestel draait wederom overuren.
Daarna naar de lunch, het is een enorme hal waar tafels gedekt zijn en elke groep zijn plek krijgt, het is een buffet en we genieten er absoluut van, kunnen zoveel eten halen als we willen
Daarna naar Paraguay, helaas geen stempel, je kan daar zo doorrijden
Je ziet dat het er een stuk armoediger en armer uit ziet
We rijden naar een marktgebied waar het over overvol is, wat een mensen en het verkeer!!!!we moeten hier goed op onze spullen letten en ze proberen met name electronia spullen te verkopen maar alles is nep en werkt vaak niet
Verder zijn er vele spullen spotgoedkoop, je kan er met dollars betalen of je moet wisselen, wij besluiten niks te kopen
We lopen met nog een man uit de groep wat rond en krijgen zo een indruk van het chaotische gebeuren, je komt ogen en oren te kort
We vonden het gaaf om mee te maken maar het voelde heel onrustig
Wat ook nieuw was voor ons is dat het daar stikt van de motortaxis, overal ziet je gasten rijden met een helmpje achterop, heel geestig
Tot slot naar de stuwdam, mooi om te zien maar daar moet je wat mee hebben vind ik, wel een enorm groot terrein
We hebben een prachtige dag gehad! Weer vele indrukken opgedaan, soms denk ik wel eens: dit is toch allemaal wel echt?......
Zondag 6 oktober
Hoofdstuk 13: De lang lange busrit
We vertrekken smiddags om 14.00u
We hebben toch een prachtige stoelen! We gaan dit prima redden
We kunnen zelfs een jatsje doen en een skipbo, we hebben een tafeltje, niks mis mee
Halverwege stappen we over op een andere bus, ( was wat met deze) en lijkt nog luxer!
We krijgen dus gewoon warm eten, wijn en champagne toe, eerlijk is eerlijk maar zo is het heus niet naar kan ik jullie verklappen!
Maandag 7 okt
Hoofdstuk 13: Buenos aires
We komen aan op een supergroot busstation, even goed op elkaar en de spullen letten, dit gaat helemaal goed
We boeken ook hier weer gelijk de bus naar het begin van Pathagonie( puerto madryn)
Daarna met taxi naar het hotel
Jeetje jongens nu ik dit schrijf zijn we 3 dagen verder
Wat een stad! Wat een mensen ! Wat een winkelstraatjes! Wat een terrasjes! Kortom een zeer levende stad
Wat hebben we gezien: parlementsgebouw,( casa rosa )cathedraal, stadhuis, avenue 9 july( de breedste straat van de wereld)
Markt, voetbalstadion van Boca juniors( ligt in een arme wijk), de haven, baselica en begraafplaats de la recoletta, wie hier zijn laatste rustplaats zoekt moet diep in de buidel tasten, een grafkelder kan zo maar 150.000 dollar kosten, je weet ook niet wat je ziet, Evita en Fam. heeft daar uiteraard ook een onderkomen
Wij denken dat als we een stappenteller bij ons hadden gehad dat deze op tilt was geslagen, we lopen hier heel wat af en genieten gelukkig tussendoor van de metro en de Mac en de burger king, hihihi
Ik kan nog wel even doorgaan, soms als ik schrijf denk ik aan zoveel dingen die er eigenlijk nog bij hadden gemoeten zo gaat dat dus
Het is inmiddels woensdag 9 oktober, we hebben hier nog anderhalve dag, vrijdag om half 4 nemen we de nachtbus naar puerto madryn, we hopen daar een eilandje te kunnen bezoeken met zeeolifanten, we zijn benieuwd, jullie ook??????
Blijf ons dan volgen!!!!!!!

Schatten hopen dat het met een ieder naar wens gaat, en heerlijk om te merken dat we vele volgers hebben en vriendjes die reageren, TOP

Tot 16 oktober, ohhh het gaat nu wel snel de tijd
Liefs van Wim en pau


  • 10 Oktober 2013 - 00:35

    Jan En Marijke:

    Lieve broer en schone zus,

    Het blijft een beetje raar. We wordfeuden met elkaar terwijl we op ???duizend kilometer van elkaar zitten. Blijft leuk! Paula, ben je nou nog steeds niet gewend aan de dieren in den vreemde? Bij Tapirs denk ik aan vredelievende, mieren vretende, langneuzige goeierds. Maar misschien ben jij wel heel lekker voor ze!? Het verslag geeft ons nog steeds een meereisgevoel. Ga door en geniet nog heel veel!

  • 10 Oktober 2013 - 00:35

    Jan En Marijke:

    Lieve broer en schone zus,

    Het blijft een beetje raar. We wordfeuden met elkaar terwijl we op ???duizend kilometer van elkaar zitten. Blijft leuk! Paula, ben je nou nog steeds niet gewend aan de dieren in den vreemde? Bij Tapirs denk ik aan vredelievende, mieren vretende, langneuzige goeierds. Maar misschien ben jij wel heel lekker voor ze!? Het verslag geeft ons nog steeds een meereisgevoel. Ga door en geniet nog heel veel!

  • 10 Oktober 2013 - 06:12

    Yvon :

    Wat een verhalen zeg! Schitterend ie watervallen maar volgens mij moeten jullie het aller mooiste nog bekijken. PATAGONIE Wat leuk je foto,s erbij je krijgt bij je verhaal zo mooi beeld. Ik raak niet uitgelezen hier op het terras van Perth,ja meisje we zijn ook onze 3 maanden begonnen.Maar ik kan je wel vertellen ik hoop dat ik deze maand de postcode loterij win. Vannacht om 2 uur konde we eindelijk ons bedje opzoeken.
    Vanmiddag gaan we richting naar appartement,en dan begint het echt zijn we onze bagage kwijt.en gaan we denk ik fietsen huren om de omgeving te bekijken Lieverd geniet heerlijk verder tot mails
    Xxxxxxxx

  • 10 Oktober 2013 - 06:12

    Yvon :

    Wat een verhalen zeg! Schitterend ie watervallen maar volgens mij moeten jullie het aller mooiste nog bekijken. PATAGONIE Wat leuk je foto,s erbij je krijgt bij je verhaal zo mooi beeld. Ik raak niet uitgelezen hier op het terras van Perth,ja meisje we zijn ook onze 3 maanden begonnen.Maar ik kan je wel vertellen ik hoop dat ik deze maand de postcode loterij win. Vannacht om 2 uur konde we eindelijk ons bedje opzoeken.
    Vanmiddag gaan we richting naar appartement,en dan begint het echt zijn we onze bagage kwijt.en gaan we denk ik fietsen huren om de omgeving te bekijken Lieverd geniet heerlijk verder tot mails
    Xxxxxxxx

  • 10 Oktober 2013 - 09:18

    Moos:

    Super verhaal weer niggie !!!!
    En mooie fotootje tuurlijk....en ik maar werken ha ha
    Maar 3 oktober heb ik mooi meegepikt, dat was ook weer super en idd mooi weer !!
    Bij de bruine boon in de zon met een bord......jawel : Hutspot met een kuiltje jus !!!!!
    Blijf genieten en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Dikke zoen XX

  • 10 Oktober 2013 - 12:28

    Carola:

    Gaaf al die watervallen, zo te lezen hebben jullie het goed daar, ik krijg ook wel de kriebels om weer een mooie reis te maken. Geniet en tot het volgende reisverslag. Ik zal je nog een mailtje sturen met een paar foto's van mark z'n feestje. X Carola

  • 10 Oktober 2013 - 15:25

    Conny/hans:

    Hoi paula en wim wat een prachtig verslag weer en ook van die mooie watervallen dat de bomen toch recht op blijven staan is toch niet te geloven de reis zal wel vermoeiend zijn maar zeker de moeite waard we zien uit naar het volgende verslag een goede reis genieten maar gr en liefs conny en hans

  • 10 Oktober 2013 - 19:00

    Jor En Row:

    Wow wow wow!
    Zo te zien zijn de watervallen niks vergeleken bij de Victoria falls!
    En jullie zijn ook aardig bruin aan het worden!
    Nou jullie zijn niet de enige die een tapir hebben gezien hoor, met drie oktobuuurrr hadden wij ook een taphier....

    Weer geweldig verslag om te lezen en we zijn ook echt zooo benieuwd naar Patagonië! Even een beetje gekeken hoe het daar eruit ziet, pffffff wat mooi daar!

    Nou geniet van (alweer) de laatste helft!

    Dikke kus van ons!!,!!!

  • 10 Oktober 2013 - 19:22

    Lisette :


    Hoi lieve Pau en Wim,

    Weer heerlijk op de bank uitpuffen en jullie reisverslag lezen.
    Wat een mooie foto's ik heb op internet ook foto's gezien van Iguazu wat overweldigend zeg.
    Ik denk als je daar staat dat de tranen in je ogen springen, zo prachtig.

    We hebben een leuke drie oktober gehad, we zijn met Siem naar de nostalgische kermis geweest bij de Pieterskerk ik had de eer om met hem voor het eerst in de draaimolen te gaan, het drie oktoberbloed stroomt nu ook door hem.

    Op hoeveel foto's zitten jullie ???????

    Pau en Wim lekker blijven genieten van al het moois wat jullie nog gaan zien en beleven.

    Tot het volgende verslag, ik kijk er naar uit.

    Liefs uit Leiden, Lisette xxx


  • 10 Oktober 2013 - 19:59

    Ank:

    Wat kan jij verhalen schrijven Paula!

    Aan de foto's te zien is het ook fantastisch.

    Geniet maar fijn want het is zo voorbij.

    Lieve groetjes van Ank.

  • 10 Oktober 2013 - 22:40

    Ans Tholhuijsen :

    Lieve Paula en Wim,
    Dankzij jullie verhalen gaan wij ook even met jullie op reis enne......ik kan zeggen dat we met volle teugen genieten! Wat een mooie wereld zijn jullie aan het ontdekken! Blijf schrijven en genieten.....of het nu in een zwembad of watervallen zijn, alles klinkt goed:) Nog een hele mooie tijd samen en een dikke knuffel van ons...Cees en Ans

  • 11 Oktober 2013 - 20:30

    Helma En Ella:

    NOU we zijn eerst maar begonnen om de foto's van reisverslag 4 te bekijken, deze waren prachtig.
    Het verhaal vonden we iets te lang dus die leest el thuis op d'r gemakje.
    tot de volgende reactie

  • 12 Oktober 2013 - 00:46

    Hans En Ella:

    Wat gaaf allemaal zeg, volgens mij hebben jullie als jullie thuis zijn nog 3 maanden nodig om bij te komen van al dat lopen opdoen van al die indrukken.
    Blijf genieten xx

  • 12 Oktober 2013 - 15:12

    Gem En Jeroen:

    Te gek om jullie verhalen te lezen en wat zien jullie veel moois!! Ga zo door zou ik zeggen, genieten!!!
    liefs Gem en Jeroen

  • 13 Oktober 2013 - 07:47

    Liesbeth:

    Ha zus en zwager! Het houdt maar niet op met jullie prachtig avontuur. Af en toe een dutje en dan weer vol er tegenaan! Volgens mij bedoelde Joris overigens: tapbier ............
    Dikke kus Liesbeth

  • 13 Oktober 2013 - 14:06

    Ad Bergers (voormalig Bewoner Brederostr. 14):

    Geweldige reis die jullie maken. Ben helemaal onder de indruk van hetgeen jullie allemaal zien.
    Geniet nog maar met volle teugen. gr. Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 27481

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 24 November 2013

chili-bolivia-argentinie-chili

Landen bezocht: