De start - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Dominicaanse Republiek van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Barrio Bellavista, Dominicaanse Republiek van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

De start

07 September 2013 | Dominicaanse Republiek, Barrio Bellavista

Lieve allemaal,
Woensdag door een heleboel lieve vriendjes werden we weggebracht en uitgezwaaid op Schiphol, tranentrekker 2, ik ga hier maar even niks meer over zeggen......

Eerst een stukje naar Charles de Gaulle,slechte ervaring mee dus we waren wat gespannen zeker als je op Amsterdam te laat vertrekt! Daar aangekomen hadden we een 20min toch even tempo maken maar we hebben het gefixt!

De doorreis ging prima en snel, we kwamen om 08.05u aan op santiago,een glimp opgevangen van de besneeuwde bergtoppen van de Andes,we zaten helaas niet bij het raam
Uiteindelijk toch een taxi genomen naar het backpackers hostel, we spreken van te voren een prijs af, 13000! Peso's, zo 20 euro niet duur want vanwege opstopping en files doen we er ruim 1 uur over, Wim zegt tegen de chauffeur dat we een beetje Spaans kunnen spreken, hihi daar komen de volzinnen, binnen de rit komen we te weten dat de winter best streng was, dat er veel gekleurde bloemen waren komen opzetten in het noorden, dat Chili 15 miljoen inwoners heeft waarvan er 5 miljoen in Santiago wonen, en zo kan ik wel doorgaan.In het hostel worden we ontvangen door jongeren die de receptie draaien, op de kamer dansen de vliegen je tegemoet en is de douchebak een beetje ranzig maar de sfeer......we denken prima
We horen een herrie en muziek komen er duizenden jongeren voorbij met spandoeken, kreten, veel politie en ME , ook nu blijft de sfeer goed, ze demonstreren om het onderwijs vrij te krijgen voor alle lagen van de bevolking,het was heel indrukwekkend .

Wij gaan toch door de menigte,we moeten veel lopen om de jetlag te overwinnen.Wat een stad!!!!!overal leven, overal muZiek, talloze straatjes met marktwaar,we kijken onze ogen uit.Wat opvalt is de vele zwervers en loslopende honden en vele politie.
We hebben de hele dag vermaak met broodjes tussendoor ( veel fastfood)
We besluiten deze dag met een Cerveza mas grande!!Salud!

Vrijdag 6 sept
We gaan met de metro en bus naar kustplaats Valparaiso, goed om zo het openbaar vervoer te leren kennen,metro ideaal en met luxe touringcar door ook te gek! Hier willen we het land wel mee door! 2 uur later zijn we er, openbaar vervoer spotgoedkoop!en met de metro,ook wel even wat om te noemen, moet je je best doen om mee te kunnen en er ook weer uit te komen, overvol!!

We gaan naar de oude stad weer met een klein busje,je ziet allemaal gekleurde huisje boven in de bergen, met een krakkemikkig bakje gaan we naar boven, 2 wijfies in de kabelbaan wijzen op mijn camera, zo van pas maar op....Boven aangekomen komt er politie op ons af, rechtdoor lopen: danger! Niet doen, dat laten we ons geen 2 keer zeggen,snel een uitzicht foto en via de trap door de urine en wietlucht naar beneden, spannend!!!
Verder weer veel muziek en dans, we blijven onze ogen uitkijken zoveel leven,zoveel vrijmarkt, en toch ook veel armoe,sloppen achtige wijkjes maar wat genieten we dit is pas het begin!!!

Zaterdag 7sept
Relaxt opstaan, we hebben wel het idee dat we midden op de snelweg slapen, we logeren aan een doorgaande weg

Na het ontbijt, ik zal foto bij doen hoe het broodrooster werkt, gaan we naar talloze markthallen, niet na te vertellen! We lopen 2 uur en hebben nog niet alles gezien, wat een mensen,wat een afval, de zwervers en honden zullen er na afloop blij mee zijn
Daarna metro heen en weer reizen om de kabelbaan te zoeken om naar het hoogste punt van Santiago te gaan, helaas niet gelukt
Wel kwamen we in een heel groot park uit waar we op een bankje genoten van een tosti en even in de relaxestand,als we in dit tempo doorgaan??maar geloof me het is allemaal zo gaaf dat het nu al bijna niet te behappen is
We voelen ons veilig bij de behulpzame Chilenen maar blijven goed op ons hoede

Morgen vliegen we naar Calama,blijven daar 1 nacht, dan naar St. Pedro de atacama waar we 4 nachten in zelfde hostel blijven, de 13e begint tenslotte een zware jeeptour

Lieve mensen ik wilde het echt kort houden, lees het maar in delen?
Dank voor jullie aandacht en wensen jullie alle goeds, ik probeer de 12e weer verslag maken

Veel liefs van Wim en Pau

• 08 September 2013 - 01:40

Yvon:

Wat een verhaal, maar het onderwijs is toch voor jong en oud, dat is in chilie verplicht Chilie kent bijna geen Analfabetisme in ieder geval veel minder dan Nederland. Misschien de kwaliteit van het onderwijs?? Pau je verhalen beginnen fantastisch ik word weer een beetje waker geschut maar het is ook al weer zo lang geleden.
    Luitjes geniet heerlijk verder ben erg nieuwsgierig naar straks het zoutvlaktes verhaal Dit lijk me helemaal te gek. Lijk me ook wel afzien met zo jeep het avontuur tegenmoed.
    Vrouw ik stop we hebben ook tijdens de Trustens aardig bij gepraat. Geniet geniet geniet xxxxxxxxxx

• 08 September 2013 - 08:58

Moos:

Super, om jouw verslag te lezen Pau !! Fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie nu dus echt met deze fantastische trip zijn begonnen. Veel plezier samen en geniet van alle indrukken om je heen.
    Hoe is het weer daar eigenlijk ??? Dikke zoen van niggie Moos xx

• 08 September 2013 - 09:46

Yvon:

Pau ik bedoelde onderwijs van arm en rijk.

• 08 September 2013 - 10:59

Lisette :

Hoi Pau en Wim ,

Vanaf donderdag keek ik al uit naar jullie eerste reisverslag.
    Wat heerlijk wakker worden op zondag en dat er een reisverslag binnen is.

Wat een avontuur maken jullie mee, ik denk dat wij in Nederland daar zich geen voorstelling van kunnen maken.
    Blijf genieten en bewonderen van wat elke dag jullie zal brengen en blijf vooral zo uitgebreid je verslagen schrijven, ik reis mee via jullie verhalen.
    Veel liefs Lisette en ook van Hans ( hij gaat ook jullie reisverslag volgen)

• 08 September 2013 - 11:16

Paul Ebn Dennis:

Lekker uitgebreid blijven schrijven. Heerlijk! Asi es la vida!
    Veel plezier verder en we blijven jullie volgen. XX Paul en dennis

• 08 September 2013 - 13:33

El En \hans:

Heerlijk om van jullie te horen/lezen de foto's maken het verhaal helemaal compleet.
    Wat een indrukken doen jullie op zeg .Fijn dat wij hiervan kunnen meegenieten op deze manier.Reizen we toch met jullie mee.
    We zien uit naar jullie volgende verslag. Geniet en doe voorzichtig en wat betreft de cerveza mas grande neem even een colaatje tussen door (dat moet lukken met al dat fastfood) ( ha ha)
    dikke zoenen

• 08 September 2013 - 19:13

Liesbeth:

Lieve zus en zwager,

Jullie zijn al helemaal in een andere wereld beland, fantastisch om zo wat mee te kunnen kijken via jullie verhalen en foto's. Neem ook af en toe een adempauze want jullie krijgen heel wat indrukken te verwerken. Veel plezier!

• 09 September 2013 - 09:59

Anita:

He Wim en Paula,
    Leuk om wat van jullie te horen/ lezen, maar Wim, vergis je niet, wij missen je ook niet hoor!! Dat je 't even weet.
    Geniet ervan en doe voorzichtig, aan het verslag te zien zijn er plenty gevaren onderweg, maar geniet.
    Groetjes,
    Anita
    PS Ik hoor net dat we in december een koudegolf krijgen, kun je je er vast op instellen.......

• 09 September 2013 - 23:20

Jor En Row:

hola viajeros de mundo,

wat ontzettend leuk om op deze manier mee te kunnen genieten van jullie mooie reis! Zeker met de foto's erbij, kunnen wij toch een beetje ervaren wat jullie ook ervaren :)
    Row: ik wil ook graag naar die markt, ben jaloers!!! helemaal geweldig hihi

We zijn erg benieuwd naar jullie Jeep tour, dat zal wat worden Pautje:P
    Gelukkig zijn de Chilenen behulpzaam, maar blijf idd goed op jullie spullen letten.

Verder gaat hier alles goed en Spook mist de wandelingen met Wim al hoor!

Nou lieve mensjes, blijf vooral genieten en wel genoeg foto's maken he;)

xxxxxx van ons

• 10 September 2013 - 10:28

Sjaak En Carla:

Hoi Pau en Wim,

Ik kan gewoon niet ontkennen dat deze verhalen een gevoel van "wow, en hoe gaat het verder" oproepen. Jullie begrijpen dat ook ik meereis via jullie verhalen, ik heb nu toch tijd in overvloed!
    Wij wensen jullie nog veel meer moois en geniet van die bijzondere wereld!

veel liefs, Sjaak en Carla

• 10 September 2013 - 11:34

Conny/hans:

Hoi paula en wim.wat leuk dat wij met jullie mee kunnen reizen ,wij hebben zo ook een beetje het gevoel dat we op reis zijn.en wat een avontuur ben jaloers op jullie hoor .geniet er van maak veel foto's en hou ons allemaal op de hoogte zo reizen wij met jullie mee . Groeten van conny en hans

• 11 September 2013 - 08:45

Sophie:

Ja ja ja ja de eerste verhalen! Wat leeeuk om te lezen. Ik zie 't helemaal voor me, maar blijft raar te realiseren dat jullie dit nú echt allemaal meemaken. Ik kijk uit naar de volgende update :)

Buen viaje los dos!
    Sophie

• 13 September 2013 - 12:30

Rob En Jel:

met een kleine vertraging zijn wij nu ook op de hoogte van jullie eerste etappe van de reis! Super,wat klinkt het nu al gaaf! We kijken uit naar jullie volgend verslag! Lieve schatten, geniet, take care en dikke knuffels uit LDF