De jeeptour - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu De jeeptour - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

De jeeptour

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2013 | Bolivia, Potosí

Lieve allemaal,
Op de eerste plaats onwijs bedankt voor jullie reacties weet dat we daar
Heel erg v genieten!!

Vrijdag 13 sept
Om 07.30u worden we met bus opgehaald door naar de andere gasten waar we eerst mee ontbijten. Onze groep: 2 vrienden uit nieuw Zeeland, 1 vrouw alleen en 1 man alleen allebei uit zuidamerika. We moeten elkaar nog leren kennen de sfeer is ok en rustig
Op naar Boliviaanse grens, oeps kom ik het land uit? Tenslotte geen papiertje?!.... TUurlijk lukt het me pfffft
Het is al zo veel frisser zijn enorm gestegen. We mogen lopen maar Laguna Blanca je weet niet wat je ziet, de weerspiegeling van de witte bergen in het water zo waanzinnig! Goed v mooie foto's. Dan overstappen op de jeep,een spaanse chauffeur die alleen maar ons afzet op de plekken en geen gids is. We rijden flink door,een en al woestijn/ berggebied zo mooi, zo fijn hobbel de bobbel. Bij Laguna verde ( groen) weer eruit, het is dus gewoon groen, wat bijzonder! Er wordt wel wat verteld over koper en mineralen maar ik ben meer bezig met ohhhhhh en ajhhhh
Inmiddels nog aan het stijgen, wanten en muts doen goed werk. Onze volgende stop is een warmwaterbron, ik laat me niet kennen, ik als enorme koukleum ga in de bh en onderbroek de bron in, mensen dit is een sprookje 32 Gr.!!!! Besneeuwde bergen op de achtergrond echt super! ( het eruit komen minder....)
Lunch mjammie en door naar de stoomblazende gijsers zo indrukwekkend!!
We Zien nog mooie gesteentes wat te maken heeft met dahli, de groep is erg behulpzaam naar elkaar en Wim de grote vertaler, knap!
Tot slot rijden we op het rode meer aan met de flamingos jongens dit is zo weergaloos!! Klik klik camera werkt over
We slapen daar in een afthanse lodge met slaapzalen, heeeeel koud voelt het
We zijn in 1 dag geklommen van 2700 naar 4800m!!! Het resultaat 1 Zieke, ik doe maar mee met cocathee, waar het naar smaakt??? Wim en ik kortademig rustig aan dus
We gaan nog eind lopen, willen de flamingo's er goed op
Wat een dag!!!!
Eten: mwah
Slapen: alles wat ik aan kon doen en in kon kruipen deed ik, en dan.... Moet je plassen, ik vind ons heeeeel stoer!!!!
Zaterdag 14sept
Ik probeer wat korter te zijn maar er zit Zo veel in mijn hoofd!!
Deze dag bezoeken we div meren met vele flamingo's echt prachtig, er is dus verschil tussen de Boliviaanse en de chileense, laat ik ook even lesje geven
Bolijfje heeft zwarte veren en Chileentje rode.
We mogen in een zouthotel slapen, daar komen we na een lange zware rit om 5 u aan, het is zo gaaf alles incl bed en stoel is van zout
De sfeer is super, we gaan de avond doorkomen met bier en wijn en super gastvrije Boliviaanse mensen die ons in de watten ( zout) leggen
Zondag15sept
We krijgen om 05.30 u onbijt, we moeten om 06.00u op het zoutmeer zijn met zonsopgang , ik word bijna emotioneel als ik het schrijf wat is de onwaarschijnlijk!!!!!! Alleen maar wit van het zout, alleen wat jeepsporen, wat waanzinnig!!! Als we doorrijden komen we bij een cactuseiland midden op het meer, je weet niet wat je ziet!!! Ze zijn enorm, we klimmen tot de top, en schieten de mooiste plaatjes, tot slot ook nog op het meer met de groep leuke kiekjes
We gaan weer door en Zien nog wat dingen die een beetje in het niet vallen bij de rest
We worden om 12.00 u afgezet in Uyuni, de tour is klaar, er kan bij ons ook niks meer bij, je bent ook naast dat je veel ziet, heel intensief met de groep, engels,spaans wel leuk want Wim kreeg een groot compliment over zijn Spaanse taal, toch leuk
We lunchen nog met elkaar en dan is het klaar
Wim en ik zijn nog 1 nacht in Uyuni gebleven, wat een smerige stad!!! Wel uniek om alle boliviaanse mensen zo bij elkaar op straat te zien
Wat een tour, ondanks de enorme kou, de hoogte toch zo genoten, dit hadden we nooit willen missen, en...... 300 foto's rijker!
Maandag 16sep
We gaan door, een 3 uur durende busrit naar potosi, onze volgende plek voor 3 nachten, mooi rit maar we waren gezakt in Uyuni maar zitten nu weer op 4100m, was wel heel mooi zo door de bergen
We worden om 14.00 u door taxi afgezet bij het hotel, het is een backpackershostel, prima hoor, we rekenen af en komen binnen zegt Wim:Pau heb jij mijn bruine rugtasje?
ik: nee
Whaaaaaaaahhhhhh, ligt nog in de taxi!!!!
We verschieten van kleur: de camera! Ebook!
Wim gelijk andere taxi aanhouden erachteraan naar het busstation waar we ingestapt waren, mogelijk zou hij daar weer staan
Ik zit in het hostel en kan eigenlijk alleen maar huilen, (,deed ik nog maar even niet, beetje aparte binnenkomer)
Wim terug: niks, niet gezien
We zijn verslagen, iedereen die we spreken geeft ons geen kans
Wij naar de politie aangifte doen, een serieuze uitdaging kan ik je verklappen
Ik wil toch nog 1 keer terug naar het busstation, Wim vind het wel best maar zegt:Pau die zijn we echt kwijt!
We zitten een kwartier, vele auto's en taxi's rijden door elkaar op de doorgangsweg, ineens....... Ik zie heMMM!!!! Wim, schreeuw ik
Ik struikel over een Bolijfje, sjees door het verkeer met vele claxons, hij stoptte, ik zei:mijn bag, mijn bag!!!
Hij heel rustig, ik zet mijn auto aan de kant, ik dacht: dan stappen we mooi even bij je in
Accccccchhhh hij was zich van geen kwaad bewust en zocht ook een beetje naar ons, zei hij
We hebben hem een leuk centje gegeven, denk dat hij 1 week niet hoeft te werken
1 rit van een kwartier kost ons omgerekend 1 euro pp!!!
Wat waren wij blij, we konden het nergens anders meer over hebben, wat een verhaal!!!!
Dinsdag&woensdag
Veel lopen, straten zijn heel stijl, maar ook genieten van de parkjes met de prachtige mensen en naar het museum van de munt geweest, ik stop, ik kan zolang door gaan dat jullie het ook niet meer trekken
Morgen gaan we met de bus door, 3 uur, dan verblijven we in het plaatsje Sucre
Ik ga proberen wat foto's bij te voegen
Veel leesplezier, en let maar niet op mijn nederlands

Jullie allemaal weer goeie dagen en ik denk woensdag 25 weer mijn best te doen

Wij genieten nog steeds waanzinnig!!!
Liefs van wim en pau






















  • 19 September 2013 - 01:55

    Yvon:

    Pau wat een verhaal heel knap om dat allemaal zo neer te schrijven, en de schitterende foto,s ik kan me zo voorstellen dat je af en toe een traantje laat lopen bij zoveel moois
    Heel veel liefs van ons

  • 19 September 2013 - 09:05

    Lisette:

    Hoi Pau en Wim,
    Wat hebben jullie weer veel moois gezien en Pau wat kan jij het goed beschrijven.
    Ik heb weer gegoogled en veel extra info gelezen over waar jullie zijn.
    Wat een verhaal zeg van jullie tas ik denk op het moment dat je erachter komt niet weet waar je het moet zoeken. Aan elk nadeel zit een voordeel het bruine tasje zullen jullie niet meer vergeten. Ik weet zeker dat jullie allebei een engeltje op jullie schouder hebben. Is ook wel nodig met zo'n avontuurlijke reis. En de chauffeur van de taxi die heeft ook de dag van zijn leven gehad en heeft thuis ook wat te vertellen en te tellen ha ha ha.Ik wens jullie weer heel veel plezier en blijf schrijven het kan voor mij niet lang genoeg zijn de verslagen.
    Liefs uit Leiden xxx

  • 19 September 2013 - 09:38

    Moos:

    Oh Pau, ik kan niet stoppen met lezen !!!! In één adem !!!!

    Wat een verhaal weer en ohoh wat maken jullie veel mee !!!
    Prachtige foto's, een indruk voor ons hier in kikkerland maar voor jullie is het echie !!!!
    Ff geintje : Pau let je de volgende keer wel op Wim z'n spulletjes ??? Anders krijgen wij de verhalen en foto's niet meer en jullie waarschijnlijk een hartverzakking !!!!!

    Geniet nog maar lekker en wij blijven lezen......dikke zoenen voor jullie en pas goed op jezelf !!

    houdoe XXXX

  • 19 September 2013 - 12:39

    Paul :

    Wat een drama met die tas, maar gelukkig teruggevonden. Leuk jullie verhalen te lezen. Fantastische ervaring. Hier alles ok en ik ben druk met oefenen voor 2 oktober.
    We treden op als gelegenheids groep Euphoria en zingen met drie zangers en twee zangeressen eurovisie liedjes. Solo en met elkaar. In de roze beurs.
    Volgende keer komen jullie maar kijken. We worden vast veelvuldig geboekt na 2 oktober.
    Hou je tas in de gaten en elkaar. XXX Paul en Dennis

  • 19 September 2013 - 16:56

    Hans/ Conny:

    Wat een verhalen ,en wat een mooie fotos .dit vergeet je nooit meer en wij ook niet want wij reizen zo met jullie mee.geniet van alles en van elkaar groeten van ons conny / hans

  • 19 September 2013 - 19:27

    Sabien:

    Wow, wat een mooie foto's! Er komen wederom een hoop herinneringen langs. Geniet maar lekker verder, dan genieten wij van jullie mooie verhalen! Dikke kus, Bien

  • 19 September 2013 - 22:09

    Yvonne En Bert:

    Hai stoere vrienden.
    Wat n mega geluk hebben jullie gehad, dat gebeurd geen 2de keer, en wat n gave fotoos.
    Bianc volgt jullie ook en gaat vast de fotoos aan de kids laten zien.
    Hier alles oke,gister even extra aan jullie gedacht dat snap je.
    Voor nu dikke zoen en laf joe.xxx

  • 19 September 2013 - 22:43

    Kees:

    lieve globetrotters
    Geweldig stoer verhaal van de tas ,er zijn echt nog wel eerlijke mensen op de wereld... gelukkig.
    Maar de spanning... is bijna te voelen.
    Ik kijk regelmatig even waar jullie zitten. lijk mij een geweldig land. Blijf goed om je heen kijken en genieten .
    lieve groet, Kees

  • 20 September 2013 - 08:06

    Henk:

    Hey Wim en Paula,

    Mooi verslag! Wat een geluk dat jullie je bruine tas nog hebben gevonden zeg!
    De foto`s zijn werkelijk schitterend, hoop er snel meer te zien.
    Ben blij dat jij ook op de foto`s staat want hier rijst de vraag: hoe ziet Wim er ook al weer uit?(geintje)
    Jullie hebben in ieder geval al een prachtig stuk gezien en ben benieuwd naar de rest van jullie reis!
    Heel veel plezier en ik hou jullie site in de gaten op wat nog komen gaat:-)

    Groetjes van mij en Bert!

  • 20 September 2013 - 17:26

    Marja:

    Hier een reactie uit Sevilla. Ook wij zijn even op vakantie. De temperatuur is hier wat hoger 38 graden om 5 uur in de middag. Jullie verslag maakt ons een beetje jaloers, wat een leuke jeep reis. Maar blijf wel op je spullen letten!!! Ik blijf jullie volgen. Groeten Marja en Leen

  • 21 September 2013 - 11:40

    Liesbeth:

    Tsjongejonge, ook al vermoedde ik dat er een goede afloop kwam, toch had ik zelf bijna een hartverzakking van jullie tasjesavontuur!!!! Je vasthoudendheid heeft zeker wat opgeleverd! En nu maar weer verder gaan met genieten. De foto's zijn schitterend, vooral de laatste met het rijtje waar jij voorop zit vind ik heel leuk. Kusje!

  • 22 September 2013 - 17:56

    Ella Hans:


    He schatjes, wat een prachtige foto's,en wat een genot om het te lezen. Tassenverhaal is wel ontzettend goed afgelopen gelukkig.
    Blijf lekker genieten , we kijken uit naar het volgend verslag en foto's.xxxx

  • 23 September 2013 - 21:36

    Marijke En Jan:

    Wauw.......dat ziet er even mooi uit. Heeft Wim nu allemaal cactusnaalden in zijn billen? Gefeliciteerd met het terugvinden van de spullen. Wij reizen weer een beetje mee! Daarvoor dank!

    Groeten van Marijke en Jan

  • 24 September 2013 - 23:25

    Jor En Row:

    Olla espagnolas!!

    Wat een verhalen weer!! En wat zijn we blij met de foto's!! Eigenlijk hadden we die liever niet gezien want wat zijn wij jaloers op jullie zeg!! En dan te bedenken dat jullie pas net weg zijn!! Het voelt al als maanden! Ik wist niet dat zelf wassen zo zwaar was haha...
    Wat zijn we ook blij dat de camera weer terug is want zulke plaatjes die jullie maken willen we echt niet missen! We reizen al met jullie mee maar met de foto's erbij voelt het net alsof we de reis zelf maken!! Ik denk dat jullie ons wel hebben aangezet om hetzelfde te gaan doem! We kijken opnieuw uit naar het volgende verslag en graag weer met foto's aangezien jullie je toestel nog hebben!!

    Heeeeele dikke kus jor, row en spookie!!!!!!!!!'

  • 25 September 2013 - 13:02

    Erna:

    Wat ziet dat er allemaal fantastisch uit, vooral die zoutvlakte, wat een oneindigheid. Heerlijk, geniet ervan en doe voorzichtig!! Erna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Aug. 2013
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 27475

Voorgaande reizen:

04 September 2013 - 24 November 2013

chili-bolivia-argentinie-chili

Landen bezocht: