vervolg - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van paulaenwiminzuidamerika - WaarBenJij.nu

vervolg

01 Januari 1970 | Chili, San Pedro de Atacama

Dag lieve vriendjes,
Ohhhhhhhhhh wat zijn we aan het genieten!
Waar was ik gebleven
Zondag 8 sept
We hebben een lekker zelf gekocht eitje bij het ontbijt zo kunnen we er tegen
Ons vliegtuig vertrekt toch pas om 3 u sis we kunnen nog ruim wandelen, denken we...... totdat de jongen van het hostel uit het niets zegt: weten jullie dat de klok 1 uur vooruit is gegaan? Pffffff wat een geluk, anders vliegtuig gemist
Na de koffie op naar het vliegveld, mensen wat een klus, ik met wielkoffer die echt te zwaar is op mijn rug , al die metrotrappen op en af, zie je het voor je....vervolgens een bus zo zijn we optijd.Het gaat super snel met een nationale vlucht inchecken, na een tussenlanding gemaakt te hebben( ga er gewoon aan wennen dat gevlieg ) zijn we om 18.00 in Calama
Met een busje mee naar het hotel.De wijk doet wat armoedig aan, hotel is prachtig maar wel tralies op het balkon dat zegt toch genoeg? Bij inchecken vraagt de vrouw om immigratiepapiertje wat Wim wel maar ik ECHT niet heb terug gekregen, ze kijkt verschrikt en zegt:IMPORTANTA!!! Nou ik denk dat ik hier nooit meer uitkom dus...... Bij nabellen zegt ze dat de stempel in paspoort nu belangrijk is? Ik kom heus wel terug hoor( hoop ik)
We gaan de straat op voor wat eten, ik voel me hier niet veilig het is wat stil maar ook geroeZemoes, veel ongure types, ik wil alleen maar broodje kopen en dan terug achter onze eigen tralies op het balkon eten, Wim deelt het gevoel van mij niet maar is uiteraard solidair .
Maandag 9 sept
We gaan weer door, moeten opzoek naar een bus, hobbel de bobbel daar gaat het koffertje weer over de ongelijke stenen, doet het wel prima wim klaagt niet met zo'n 18 kg op de rug
De bus gaat pas om13.40
We lopen door de straten van Calama wat ineens veel fijner aanvoelt , overal drukte, en straatoptredens we vermaken ons wel tot het vertrek, het weer is overigens warm
De busrit is prachtig! Door de woestijn, kijken onze ogen uit' ik zelf lijk iets last te hebben van de stijging, gaan toch naar bijna 3000 meter
St. Pedro de atacama wat mooi wat omvoorstelbaar bijzonder een dorp midden in de woestijn, doet heel fijn aan, je ziet hier veel toeristen
We hebben een schattig onderkomen, hangmat, schommelbank, fijne kamer, soort resort, zuinig doen met water! En er wordt veel hergebruikt
Hier houden we het wel even uit!
Dinsdag 10 sept
We wandelen door het dorpje met vele straatjes vol met tourwinkeltjes en restaurantjes, we boeken toch nog een excursie voor de middag; Valle de la LUna. Tot die tijd wat mak aan doen, we hebben de neiging om te veel te doen
Om 16.00 vertrekt de excursie met 12 personen, We gaan eerst naar de Zoutbergen wauw!!!! Niet te geloven hoe mooi, dan door de grotten kruipen en sluipen, wij doen het echt niet naar Zo bij die jongeren vergeleken, echt wel een klus!we klimmen daarna weer naar boven op de berg en schieten talloze kiekjes het is niet na te vertellen!!
Door naar een soort amphitheater wat het gebergte uitstraalt ook zo mooi,de zandvlaktes aan de andere kant doet ons denken aan Namibië
Vervolgens Een view over een soort Maria monument prachtig !
De chauffeur is super, hij brengt ons naar de death valley, het lijkt wel een dodenrit er naar toe!! Wat een natuurschoon ook hier genieten we volop, helaas geven de fotoos niet goed weer wat wij zien, op het laatst nog een uitzichtpunt met zonsondergang tja dan hoef ik jullie niks meer uit te leggen toch ? We Zijn rond 20.00 u zeer voldaan terug er kan even niks meer bij.... Oja een lekker happie !
Woensdag 11 sept
Ja we weten het!! We gaan op de mountainbike weg
Na een lekker bakkie huren we de fietsen en gaan we door soort v woestijn met alleen maar de meest mooie bergen aan weerszijde , we willen naar een ford daar komen we ook we kijken elkaar aan, het ligt zo hoog en het is zo warm!!! I uuhhm nee, we fietsen door, ik zeg het zo makkelijk maar het is een weg met hindernissen, over smal soort bruggetje, door diepe ondergelopen kuil, we lachen wat af.
Onder 1 enkele boom die we Zien doen we een Picknick erg leuk
Wat is het toch bijzonder om hier te mogen zijn zonder iets te horen en soms een enkeling te zien
We Zijn om 3 uur er klaar mee en genieten na in onze " tuin"
We hebben nog even onze was weggebracht, het stikt hier van de wasvrouwtjes
Donderdag 12 sept
1 week geleden ....... Wat hebben we veel gedaan en meegemaakt
We doen vandaag rustig aan, morgen start onze 3 daagse toer wat veel zal doen, en 3 dagen met een groep, we gaan erg stijgen, de kou ohhhh denk aan ons!
We Zijn dus even uit de lucht, we komen volgende week woensdag weer bij jullie terug

Lieve allemaal, heel veel dank voor het volgen, de reacties, en de support we genieten hiervan!!!!

Tot volgende week, blijven jullie ook genieten van de mooie momenten!

Liefs van Wim en paula

• 12 September 2013 - 20:32

Lisette :

Hoi Pau en Wim,

Vandaag op Siem gepast en nu even ontspannen en hoe kan dat beter dan van jullie nieuwe reisverslag te genieten. Wat kan een mens genieten van een gekookt eitje he zo in de ochtend. Ik heb gegoogled op St. Pedro de atacama wat een mooie foto,s staan er op internet daarvan zeg, jeetje, kippenvel. Maar Pau ik vind je wel ontzettend stoer om zo te reizen ( hotel met tralies) mountainbiken onder die omstandigheden nou daar is onze ( de meiden) ooit gemaakte fietstour in Griekenland niks bij. Maar als je altijd maar op de gebaande paden blijft maak je ook niets mij toch.
    Blijf genieten en vooral blijven schrijven, dan genieten wij met jullie mee.

Liefs Lisette xx

• 12 September 2013 - 21:50

Yvon:

Ha Pautje, wat heerlijk om eindelijk weer eens wat van je te horen.
    Maar je bent wel erg ver terug in de tijd gegaan zeg 1 januari 1970 hihihihi
    Heerlijk nog even je verhalen te lezen en prachtig die foto achter de tralie,s Klaas vroeg hoeveel jaar heb gekregen en of er kans is dat je vervroegd vrijkomt

Stoer die foto op de fiets en vooral het helmpje erbij.
    Ik verheug me vooral over je jeep safari verhaal straks.
    Doe je s'nachts vooral genoeg kleertjes aan.
    Nou vrouw tot mails maar weer moet nu een paar dagen wachten xxxxxxx Yvon

• 13 September 2013 - 12:30

Jor En Row:

Olla viajeros del mundo

Wat geweldig om te lezen zeg!
    Ook zo mooi dat jullie de kou op gaan zoeken om tenminste een beetje te weten hoe wij ons hier in Nederland voelen!!
    Ik zal het niet te lang houden want ik verwacht binnenkort een uitgebreide mail, maar ben echt heel erg benieuwd hoe de tour is en we kijken alweer uit naar het volgende verslag!
    Blijf er lekker veel foto's opzetten dan hebben we een beetje een beeld bij alle verhalen!!

Beso grande,

Tu hijo y hija politica
    (Jor en row)

Want ik weet niet of dat vertaalprogramma het goed vertaalt ;)

• 13 September 2013 - 14:15

Margareth:

Hoi lieve Pau en Wim,

Wat een ervaringen. en die foto achter de tralies!!!!!! Superleuk . Dat bedoelt onze minister Teeuwen natuurlijk: buitenlanders zonder vaste verblijfsvergunning wel achter de tralies maar met meer comfort haha.(Is op dit moment weer zo'n typisch nederlands dingetje).
    Het is zo gek te beseffen dat jullie al weer een week weg zijn. Komt ook omdat wij van de ene trouwpartij naar 25 jarig huwelijken naar 50-jarigen feesten hoppen. Allemaal wel heel erg gezellig!. Op school loopt het vooralsnog heel soepel. 31 makke schaapjes die zich goed laten leiden. Ben heel benieuwd naar jullie verhaal over de komende 3daagse toer. Geniet ervan en die schrijft die blijft. Dikke knuffel Marg

• 13 September 2013 - 21:54

Liesbeth:

Wat heb ik toch een stoere zus en zwager! Je vertelt weer zo beeldend Paula, wat is het toch leuk om jullie avonturen te lezen. Pas 1 week weg en dan al zoveel meegemaakt! Ik neem aan dat je elke dag wel een stuk verslag maakt voor later als je met een tandeloos bekkie nog eens herinneringen van vroeger naleest...... Kus van (schoon)zus!

• 14 September 2013 - 16:05

Gem:

Wim en Paula, wat leuk om jullie verhalen te lezen.( Jeroen vertelt dan ook weer dat ie daar geweest is, heel trots!) Het gaat helemaal leven voor ons. Geniet lekker door!! lfs Gem

• 15 September 2013 - 13:11

Jan En Marijke:

Lieve broer en schone zus,

Goed om te lezen dat jullie zo genieten van de vakantie. Leuke verslagen waardoor je a.h.w. een beetje meereist. Lekker goedkoop voor ons! We hebben net het feest van Mark achter de rug. Hij hoeft niet in therapie na onze act. Geniet verder en we zien uit naar de verslagen over het vervolg van jullie reis.

Groetjes van Marijke en Jan

• 16 September 2013 - 12:16

Carla:

He Pau en Wim,

Jeetje zeg, jullie zijn echt stoere luitjes hoor, maar dit is wel de manier om een hoop te beleven en te zien. Geweldig om jullie verslag weer te lezen, heb er natuurlijk alle tijd voor! Ik heb de foto's meerdere keren bekeken en kan maar tot 1 conclusie komen, 'overweldigend'. Nou luitjes ga lekker door met genieten van al het moois, maar houd stiekem ook even rekening met de hoeveelheid energie die hiervoor nodig is. Het zou zo fijn zijn als het over een aantal weken nog steeds allemaal lukt! ( O,o wat een wijze woorden toch weer, ik heb zoveel tijd om na te denken, dan krijg je dat haha ).

Veel liefs Carla

• 16 September 2013 - 17:43

Bert Yvonne.:

Hai mopjes.
    Heerlijk om weer mee te reizen met jullie,we hebben altijd al gedacht dat jullie crimi s waren,
    maar nu is t echt duidelijk errug.Wij gingen net proosten op mijn vacance en hadden zoiets van
    doen we dat met n chileen of argentijns wijntje wisten het niet dus werd het maar n franse.
    Terwijl jullie helemaal in Zuid Amerika zitten liepen wij gister in de apenheul maar Pau schat
    wel met n gorilla op mn schouder heb fotobewijs.
    Blijf genieten en pas goed op elkaar,we wachten geduldig op t volgende verslag dikke zoen.
    en love you 2

• 17 September 2013 - 22:25

Sandra :

Hoi lieverds, wat onwijs gaaf wat jullie allemaal meemaken! Super om te lezen en de foto's te zien. Pas n week weg, lijkt wel n maand als ik het lees. Geniet lekker en veel blijven schrijven echt leuk! Liefs vanuit n regenachtig Nederland xx